Didim Vegfest 2018 | Türkiye’nin İlk Vegan Festivali

Türkiye’nin ilk ve tek vegan festivali olma özelliğine taşıyan Didim Vegfest 2018 yılında da müthiş bir atmosfere ev sahipliği yaptı. Tarihi Apollon Tapınağı‘nın hemen yanında gerçekleşen festivalde dört gün boyunca birbirinden lezzetli vegan yiyecekler, bilgilendirici paneller ve atölyeler, keyifli konserler vardı. Her gününe hiç sıkılmadan katıldık, tıka basa yedik ve çevreyi gezdik. Festival sayesinde çocukluğumda ziyaret ettiğim Didim’i bir kez daha görme fırsatım oldu ve Didim’e bir kez daha bayıldım. Tabii takdir edersiniz ki bayıldığım kısım birbiri ardına biçimsizce inşa edilmiş betonarme binalardan oluşan kısım değildi. Tarihi yerlerine, o güzel köylerine, ormanlarına, havasına, denizine, duyarlılığına bayıldım.

Didim Vegfest 2018

Biraz festival ortamından bahsetmek istiyorum. Festival sokağında boylu boyunca sağlı sollu standlar vardı. Yiyecek ve içecek, el işi malzemeler, sebze-meyve, doğal ürünler ve kitaplar bu standlarda yer alanlardan sadece birkaçı. Bunlar dışında sokak hayvanlarına destek veren dernekler, nefes eğitimi veren nefes koçlarının da kendilerine ait standları vardı.

Festival boyunca en çok yiyeceklere saldırdım diyebilirim. Birbirinden değişik tüm vegan tatları denemek için kendimle yarıştım adeta. Ama neticede denemediğim hiçbir şey de kalmadı. Vegan dönerden vegan baklavaya kadar her şeyi denedim. Çoğunlukla yerel halkın yaptığı Türk mutfağına ait vegan yiyeceklerden yedim. Zaten o ortamda insan kendini kocaman bir gün ayininin içine düşmüş gibi hissediyor. Özellikle kıyma yerine mercimek konularak yapılan yiyeceklere bayıldım. Ama bunların her biri tadına zaten aşina olduğum şeylerdi. Bunlardan başka bir de hayatım boyunca ilk defa denediğim şeyler vardı.

Vegan Döner

O ilk defa denediğim şeyler arasında tadına hayran kaldıklarımı sıralamam gerekirse sanırım ilk sırada vegan döner yer alıyor. Vegan döner epey uzaktan gelmiş. Almanya’dan Erbil adında bir gurbetçiydi vegan döner standının sahibi. Erbil abi uzun uzun anlattı döneri nasıl yaptıklarını. Buğday proteininden üretiyorlarmış. Bundan önce bir markanın tofudan ürettiği döneri deneyip hiç beğenmemiştim. Tadı çok yapay gelmişti. Ama buğday gluteninden yapılan bu dönere bayıldım. Fiyatı 18 Liraydı. Kimileri pahalı diyor ama o dolulukta bir döner için bence fiyatı son derece normal. Üstelik porsiyonu oldukça büyüktü. 1 tanesini ancak destek alarak bitirebildim.

Vegan Baklava

Tadına bayıldıklarım sıralamasında vegan döneri incirli vegan baklava takip ediyor. Hayatımda yediğim en güzel baklavaydı desem abartmış olmam herhalde. İçeriğini tam olarak bilmiyorum ama artık her ne koydularsa tadı son derece hafif ve lezzetliydi. O normal baklavada şekerin boğazını yaktığını hissedersin ya hani, hiç öyle ağır bir hissiyat bırakmadı.

Vegan Waffle

Üçüncü sırada vegan waffle var. Vegan waffle hamuruna kıvamını keten tohumuyla verdiklerini biliyorum sadece. Tarifin geri kalanı yapanın sırrıymış. Kıvamı tutturabilmek için de çok uğraşmışlar. Üzerine de çikolata yerine ev yapımı fıstık ezmesi sürüyorlardı. Bu tarif çilekle birleşince ortaya nasıl güzel bir şey çıkıyor tarif etmem çok zor.

Konaklama için: Didim Tavşan Burnu Kamp Alanı

Festivale gelenler için ayarlanmış anlaşmalı oteller olduğu gibi bir de çadırda kalmak isteyenler için Didim’e 6 km uzaklıktaki Tavşan Burnu Kamp Alanı vardı. Festival boyunca kamp alanından festival alanına servisler de vardı. Biz kamp alanında kalmadık ama içeriyi gezdik. Gerçekten yeri ve imkanları açısından çok güzel bir yer. Kamp alanında tuvalet, duş, elektrik gibi imkanlar var ve denize sıfır. Ağaçlık bir alan. Kendi çadırınızda kalabileceğiniz gibi oradan da çadır kiralayabiliyorsunuz. Üstelik fiyatları da çok uygun. Çadır kurmak istiyorsanız çadır başı günlük 48 TL alınıyordu ve çadır başı 4 kişi kalabiliyordu. Yani kişi başı 12 lira gibi bir fiyata geliyor 1 gecelik konaklama.

Festivalle ilgili olsaydı daha iyi olurdu dediklerim…

Her ne kadar çok keyifli ve eğlenceli bir 4 gün geçirmiş olsak da, festival boyunca gördüğüm ve şöyle olsaydı daha iyi olurdu diye düşündüğüm bazı şeyler de var.

Bunların en başında Didimli hanımların yemekleri geliyor. Her biri birbirinden lezzetli vegan yemekler yedik demiştim. Bir kısmı profesyonel olarak geliştirilmiş tekniklerle üretilen vegan peynir, vegan yoğurt, vegan lahmacun, vegan döner gibi ürünlerdi. Bunların yanında çok fazla sayıda Türk mutfağını vegan hale getirmiş hanımlarına ait standlar da var. Bu standların olması birçok açıdan güzel aslında. En basitinden festivale katılanlar Türk mutfağının aslında ne kadar çok vegan içerik barındırdığını veya barındırabileceğini görmüş oldu. Bunun yanında Didim halkına da güzel bir gelir kaynağı yaratılmış olması harika. Ama aynı zamanda bu standlardan o kadar çok vardı ki bazılarına hiç uğranmadı bile. Ve standlarına uğranmayan bu insanlar da zımni olarak isyan ettiler. Bir sonraki festivalde bu katılım sınırlanırsa daha iyi olabilir.

Festival boyunca panel evinde veganlık hakkında çok fazla bilgilendirici konuşma yapıldı. Ama panel evi festival alanının biraz arka tarafında kaldığı için herkes gitme fırsatı bulabildi mi emin değilim. Festivale özel olarak gelenler olduğu gibi geçerken uğrayanların sayısı da hayli fazlaydı. İşte özellikle o geçerken uğrayanlar için veganlık nedir, bir insan neden vegan olur gibi sorulara cevap verebilecek bir platform oluşturulabilirdi diye düşünüyorum.

Didim Belediye’sinin harika hediyesi

Festivalden ayrılmadan önce Didim Belediyesi’nden çok güzel bir hediye aldık. Hediyelerin arasında kendi tesislerinde yetiştirdikleri ve tamamen doğal yollarla elde ettikleri lavanta, nane, biberiye yağları, Didim’in yabani zeytinlerinden sıktıkları zeytinyağı ve defne sabunu vardı. Doğal olan bir şeyin tadının da kokusunun da bu kadar farklı olabileceğini düşünmezdim. Ellerine sağlık. Duyduğumuza göre çok yakında kendi sitelerinden satışa da başlayacaklarmış. O günün gelmesini zeytinyağlarından bir kez daha tatmak için dört gözle bekliyoruz.

Emeği geçen herkese teşekkürler

Didim Belediyesi‘ne böyle güzel bir festivale ev sahipliği yaptıkları için büyük bir teşekkürü hak ediyor. Bizi orada hiç tanımamasına rağmen misafir eden ve bölgeyle ilgili merak ettiğimiz tüm soruları cevaplayan, sadece internetten tanıdığımız biriyken yakın arkadaşımız olan sevgili Kayahan’a da ayrıca teşekkürler. Böyle güzel insanlar iyi ki varlar.

Didim Vegfest Videosu

Güncel paylaşımlardan, seyahatlerden ve etkinliklerden anında haberdar olmak için beni Instagramdan takip etmeyi unutmayın! https://instagram.com/melkeontheroad

İlgini Çekebilir

Yorum Bırak

E-posta adresiniz kimseyle paylaşılmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlidir.