Istanbul Bilecik Bisiklet Rotası (0-154 km)

Hayatımın en radikal kararını verip bisikletle Hindistan‘a gitmeye karar verdikten sonra, bana çıktığım bu seyahatin aslında sandığım kadar kolay olmayacağını gösteren ilk rotalardan biri Istanbul Bilecik bisiklet rotası oldu. Önce bisikletle İran‘a oradan da Hindistan’a uzanan yolculuğumun ilk 154 kilometresi İstanbul Bilecik bisiklet rotası ile başladı. Bu rotada en büyük motivasyonum tur bisikletimi ve yanımda olması gerektiğine cani gönülden inandığım bisikletle seyahat ekipmanlarımı deneyimlemek. Siz bu satırları okurken ben büyük ihtimalle yorgunluktan bitap düşmüş ayaklarımın derdine düşmüş olacağım. Öte yandan bu ilk 4 gün bana özgür olmanın ne demek olduğunu da gösterdi. Neticede kanatlarımın çıkması için sırtımın biraz acıması gerekiyordu. Öyle değil mi?

Istanbul Bilecik Bisiklet Rotası

03.10.2016 İstanbul (Caddebostan)  -> Yalova (Soğucak Köyü)

İstanbul günlük yapılan km: 31
Gün sonu toplam km: 31
Istanbul Bilecik bisiklet rotası için başlangıç noktam Caddebostan oldu. Buradan ilk olarak Pendik feribot iskelesine gidip feribotla Yalova’ya geçtim. Feribot’a binerken bisikletim için ekstra bir ücret ödemedim. Feribotun yanaşmasıyla birlikte benim için asıl macera da başlamış oldu. Caddebostan’dan Pendik’e kadar müthiş geçen yolculuk Yalova’dan sonra son derece yorucu olmaya başlamıştı.. Arada ne fark var derseniz Caddebostan Pendik arası dümdüz derim.
Yalova’dan Orhangazi’ye giden yol hem kalabalık hem de çok fazla yokuş var. Bu açıdan bisikletle sürüş güvenliğini sağlamak için fazladan çaba göstermek gerekiyor. Neyse ki emniyet şeridi geniş ve bu sayede arabalardan uzakta seyahat etmek mümkün. Feribottan indikten sonra 10. kilometrede Soğucak Köyü olarak geçen bir bölge var. Burada yol kenarında dinlenirken yol üzerindeki restoranlardan birinin sahibi olan Fuat abi yorulduğumuzu görünce bizi evine davet etti. Muhabbet ederken orada kalabileceğimizi söyledi. Hem aşırı derecede yorulmuştum hem de saat akşam üzeri 5 civarıydı. Hava kararmadan önce daha güvenli bir kamp yeri bulamayacağımız için kampımızı Fuat abinin bahçesinde yaptık.

04.10.2016 Yalova (Soğucak Köyü) -> Bursa (Boyalıca Köyü)

Günlük yapılan km: 40
Gün sonu toplam km: 71
Sabah uyandığımızda Fuat abiyle kahvaltı yapıp yola koyulduk. Orhangazi’ye gidene kadar yaklaşık 15 kilometre boyunca yol yine yokuşlu ve kalabalıktı. Ben de bisikletle yokuş çıkmak konusunda oldukça sabırsızdım. Orhangazi’de, İznik Gölü’nün kuzeyinden geçmeye karar verip buna göre yolumuzu daha güneye inmeden direkt göle çevirdik. Boyalıca Köyü’ne kadar çok rahat geldik. Yol Orhangazi’den sonra dümdüzdü. Sadece son 2 kilometrede hafif bir yokuş tırmandık. Boyalıca girişindeki Total Benzin İstasyonu’nda mola verdiğimizde istasyonun sahibi Mehmet abi ve oğlu Enes bizi davet ettiler. Hava da zaten çoktan kararmıştı. Kampımızı isyasyonun yanındaki yeşillik alanda yaptık. 24 saat çay ve tuvalet imkanı kampı orada yapmamızda büyük rol oynadı tabii.

05.10.2016 Bursa (Boyalıca Köyü) -> Bursa (İznik)

Günlük yapılan km: 23
Gün sonu toplam km: 94
Rahat bir yerde geçirdiğimiz gecenin ardından sabah erkenden yola koyulduk. İstasyondan çıktıktan sonra güzel bir iniş vardı. İnişten sonra da yol İznik’e kadar dümdüzdü. Aslında düz olmasının yanında bu yollar oldukça dar ve çok fazla tır var. Fakat o kadar kalabalık değiller ve araçlar pek hız yapmıyor. Tırlar da özellikle bizi görünce açıktan geçtikleri için hiç rahatsızlık hissetmedik. Bu yolla ilgili sürüşü etkileyen tek şey yolun tırtıklı yapısı. Çok fazla titreşim veriyor bu da düz yolda bile yorulmaya sebep olabiliyor. Nerdeyse tüm yol boyunca zeytin ağaçları arasında sürmekse yolun en iyi kısmı. İznik’e vardığımızda çadır kurabileceğimiz bir yer aradık. Aslında Enes bize İznik girişindeki kayıkhanenin oraya çadır kurabileceğimizi söylemişti. Hatta sonradan öğrendiğimize göre orada duş imkanı da varmış. Ama biz onun yerine İznik merkeze ilerleyerek sahile indik.
Sahile ilk girişte kamp yapılabilecek bir piknik alanı vardı. Fakat çok rüzgar alıyordu. Gece fırtına olabileceğini söyledikleri için daha güvenli bir yer bulmak istedik. Sahilde 1-2 kilometre ilerlediğimizde yine göl kenarında piknik alanları olduğunu gördük. Şansımıza kıyıda uzayan sazlıklar rüzgarı kesiyordu. Yakınlarda da umumi tuvalet görünce hemen çadırımızı oraya kurduk. Bir de kamelya tarzında piknik masalarının olması epey işimize geldi ki bisikletleri hem sabit bir şeye kilitleyebileceğimiz için hem de üstü kapalı bir yere koyabileceğimiz için çok sevinmiştik.

06.10.2016 Bursa (İznik Merkez) -> Bursa (Yenişehir)

Günlük yapılan km: 21
Gün sonu toplam km: 115
Ertesi gün saat öğlen 12 civarında Yenişehir’e doğru yola çıktık. İlk 1 kilometre dümdüz olan yol birden önümüzde dağ gibi büyümeye başladı. Şaka yapmıyorum, 10 kilometre boyunca tek bir düzlük olmadan sadece tırmandık. İstanbul Bilecik bisiklet rotası nın bana en büyük kazık 5 saat boyunca %10 eğimle tırmandığımız 550 metre oldu. Evet yanlış duymadınız. Daha önce uzun yolda bisiklet sürmemiş bünyelerimiz sayesinde bu tırmanışı dinlen kalk derken anca 5 saatte yapabildik. Yolun en yüksek noktasından sonra ise iniş başladı. Buradan Yenişehir’e kadar kalan 12 kilometreyi inmek sadece 20 dakikamızı aldı. Bisikletle seyahatin avantajları ve dezavantajları saymakla bitmez ama bence tahammül etmenin en zor olduğu kısımlar eğimler!
Bu arada, tepeye çıkarken 9. kilometre’de bir çeşme var. Suyu içiliyor mu bilmiyoruz ama karşılaştığımız kişiler içiliyor deyince biz içtik ve hala yaşıyoruz. Yenişehir’e inerken seyir halindeyken motosikleti ile seyreden bir aile ile tanıştık. Baya giderken sohbet ettik. Yenişehir girişindeki çay bahçesinde buluşmak üzere sözleştik. Yolda tanışıp çay bahçesinde iyice kaynaştığımız Osman abi ve Özlem abla bizi evlerinde misafir ettiler. Yenişehir’in en güzel restoranlarından biri olan Küfe’de de yemek ısmarladılar. O gece kampımızı onların bahçesinde yaptık.
Bisikletle çıkılan %10 eğimli yollar

07-08.10.2016 Bursa (Yenişehir) -> Bilecik (Merkez)

Günlük yapılan km: 39
Gün sonu toplam km: 154
Sabah hep birlikte kahvaltı ettikten sonra yola koyulduk. Şimdiye kadar en zorlu yol Yenişehir-Bilecik yoluydu. Yol inişli çıkışlı, inanılmaz dar ve virajlı. Yolda emniyet şeridi yok. Çok fazla tır geçiyor. Tüm araçlar gereğinden fazla hız ve sollama yapıyor. Belli bir yere kadar dümdüz geldik. Belli bir yerden sonra yol ikiye ayrılıyordu. Bu yollardan biri yeni yapılan Bilecik-Bursa anayoluna bağlanıyor, diğeri içeriden gidiyor. Biz burada nereye gitmemiz gerekiyor diye durup haritaya bakarken traktörüyle biri durdu yanımızda. “Ana yola bağlanmayın çok yokuşlu köyün içinden gidin” dedi. Biz de yeni yola sapmadan eski yoldan devam ettik ve İncirli Köyü’nün içinden geçtik. Köy kahvesine gelince dinlenmek için durduk. Traktörle yanımızda durup yolu gösteren abi bize çay ikram etti. Dinlendikten sonra köyün içinden geçen yola devam ettik. Aslında burada da yokuş vardı ama iyi tarafı hiç araba geçmiyordu. Bu yol yaklaşık 3-4 kilometre sonra ana yola bağlandı.
Buradan sonrası zorluydu. Yol yine inişli çıkışlıydı ama bu yoldaki asıl dert araçlardı. Özellikle bir otobüs firmasının (üzerinde Bilecik yazan otobüsler) sürücüleri daracık yollarda virajda tır sollamaktan çekinmiyorlardı. Neyse, saatler süren tedirginliğin ardından Bilecik’e geldik. Burada Bisikletliler için konaklama sitesi Warmshowers’ta iletişime geçtiğimiz Hakan’la kalıyoruz. Hakan, Bisiklet Topluluğu Bilecik İl Temsilcisi ve bu konuda mükemmel çalışmaları, diğer şehirlere örnek olacak projeleri var. Hakan’ın bu işi Bilecik Belediyesi ile yürütüyor olması ise ilerleyen zamanda Bilecik şehrinden güzel haberler duyulmasının müjdecisi. Biriken küçük işler ve bisikletlere küçük bakımlar yapmak için 1 günümüzü daha burada geçirdik.
İstanbul Bilecik bisiklet rotası

Yarın Ankara’ya doğru devam edeceğiz. İzleyeceğimiz rota tahminen şöyle olacak:

Bilecik – Ankara bisiklet rotamız (Bilecik -> İnhisar -> Mihalgazi -> Nallıhan -> Beypazarı -> Ankara)

Yolculuğumuzun devamındaki Bilecik Ankara bisiklet rotası için tıklayın.

Güncel paylaşımlardan, seyahatlerden ve etkinliklerden anında haberdar olmak için beni Instagramdan takip etmeyi unutmayın! https://instagram.com/melkeontheroad

İlgini Çekebilir

Yorum Bırak

E-posta adresiniz kimseyle paylaşılmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlidir.