Karavan günlükleri

Dünyayı gezmek, keşfedilmemiş yerleri görmek ve birbirinden farkı onlarca kültürü tanımak herkesin hayali. Ben de hayallerimdeki dünya turuma Ekim 2016’da işimden istifa ederek başladım. Bisikletle çıktığım bu yolculuğa başladığımdan beri deneyimlemek istediğim şeylerin başında karavan hayatı geliyordu. Sonunda 2019 yılında ikinci el  bir Volkswagen T5 alarak bu hayalimiz için ilk adımı attık! Aracımızı tamamen kendi uğraşlarımızla camper van olarak geçen yaşam alanına dönüştürüyoruz ve bu dönüşüm sürecini hem burada, hem sosyal medyada, hem de Melke On The Road YouTube hesabında paylaşıyoruz. Karavan günlükleri de karavan yaşamıyla ilgili en çok merak edilen konulara cevap vermek için hazırladığım bir kategori. Karavan günlükleri hakkında bilgiler Karavan dönüşümünün nasıl yapılacağı, karavan yaparken kullanılacak malzemeler, karavan dönüştürme maliyetleri son derece merak edilen konuların başında geliyor. Ama bununla birlikte birçok insan da karavan hayatının nasıl sürdürülebilir hale gelebileceğini merak ediyor. İşte karavan günlükleri kategorisini tam olarak bu ihtiyaca cevap verebilmek için hazırladım. Karavanda yaşamaya nasıl karar verdim, yaptığım işi karavanda yaşamaya uygun hale getirebilmek için ne gibi uğraşlar berdim, karavanda nasıl yemek yapıyorum, tuvalet ve duş ihtiyaçlarımızı nasıl karşılıyoruz, nerelerde konaklıyoruz, güvenlik için neler yapıyoruz, çamaşırlarımızı nasıl yıkıyoruz gibi günlük  karavan yaşamına dair konularda hazırladığım içerikleri sizlerle bu kategoride paylaşacağım. Seyahatlerim hakkında Türkiye'den başladım. Önce bisikletle Türkiye , İran, Hindistan, Tayland ve Malezya’yı kapsayan ve tam 10 ay süren bir Asya yaptım. Türkiye 'de 1 ay, İran’da 3 ay, Hindistan’da 5 ay, Tayland’ta 1 ay İngilizce öğretmenliği yaparak kaldığım turum boyunca ülkelerin kültürleri ve yaşam hakkında detaylı bilgiler edinme fırsatı buldum ve kapsamlı gezi rehberleri hazırladım. Halen yakın ülkelere kısa seyahatler düzenlemeye çalışıyorum. Tüm bu seyahatlerim boyunca beni takip eden ve gezdiğim yerleri merak eden insanları bilgilendirmeye devam ediyorum.  Çok yakında uzun zamandır hayallerimden biri olan karavan seyahatime başlıyorum!

• minimal karavan yaşamı
    Karavan,  Karavan günlükleri,  Karavanla seyahat önerileri

Minimal Karavan Yaşamı | 17m3 Alana Sığan Aile | @mayavanlife

Bir süre önce hayalini kurduğum karavan yaşamı için attığım adımları Karavana Adım Adım serisi ile paylaşmaya başlamıştım. Paylaştıklarım çoğunlukla nasıl bir karavan istediğime, karavanların genel itibariyle nasıl olduğuna, yasal prosedürlerin nasıl işlediğine dair şeylerdi. Şimdiyse karavana dönüştüreceğim arabamı aldım. Ama henüz karavanda yaşamayı deneyimlemediğim için karavanda yaşamak nasıl bir şey sorusuna ben cevap veremiyorum. Bunun için de hali hazırda karavanda…

• Karavanını Kendi Yapan
    Gezgin Söyleşileri,  Karavan,  Karavan günlükleri,  Karavanla seyahat önerileri

Karavanını Kendi Yapan Gezginler | @wandererswithoutborders

• karavanda yaşamak
    Karavan,  Karavan günlükleri,  Karavanla seyahat önerileri

Karavanda Yaşamak | Anne, baba, çocuk, çekme karavan @karavancango

Bir süre önce hayalini kurduğum karavan yaşamı için attığım adımları Karavana Adım Adım serisi ile paylaşmaya başlamıştım. Paylaştıklarım çoğunlukla nasıl bir karavan istediğime, karavanların genel itibariyle nasıl olduğuna, yasal prosedürlerin nasıl işlediğine dair şeylerdi. Henüz karavanda yaşamayı deneyimlemediğim için karavanda yaşamak nasıl bir şey sorusuna ben cevap veremiyorum. Bunun için de hali hazırda karavanda yaşayanlardan yardım almak için karavanda yaşayan…

• karavanlı türkler
    Karavan,  Karavan günlükleri,  Karavana adım adım,  Karavanla seyahat önerileri

Karavana Adım Adım IX: Karavanlı Türkler II

Karavana Adım Adım serisi, karavan alma hayalimi gerçekleştireceğim güne kadar, yaptığım hazırlıkları ve hem bütçeyle ilgili ayarlamalarımı hem de ekipmanlarımla ilgili seçimlerimi içeren, her hafta pazartesi günleri yayınladığım bir seriydi. Karavan yapacağım aracımı aldıktan sonra serinin devamı olarak ‘Karavan Yapımı‘ serisini yazmaya başladım. Bu seride aracımızı karavana çevirme sürecimizi tüm ayrıntılarıyla anlatıyorum. Eğer karavan yapımı ve dönüşüm hakkında bilgi almak isterseniz…