Karavanda yaşam

Dünyayı gezmek, keşfedilmemiş yerleri görmek ve birbirinden farkı onlarca kültürü tanımak herkesin hayali. Ben de hayallerimdeki dünya turuma Ekim 2016’da işimden istifa ederek başladım. Bisikletle çıktığım bu yolculuğa başladığımdan beri deneyimlemek istediğim şeylerin başında karavan hayatı geliyordu. Sonunda 2019 yılında ikinci el  bir Volkswagen T5 alarak bu hayalimiz için ilk adımı attık! Aracımızı tamamen kendi uğraşlarımızla camper van olarak geçen yaşam alanına dönüştürüyoruz ve bu dönüşüm sürecini hem burada, hem sosyal medyada, hem de Melke On The Road YouTube hesabında paylaşıyoruz. Karavan günlükleri de karavan yaşamıyla ilgili en çok merak edilen konulara cevap vermek için hazırladığım bir kategori.

Karavan günlükleri hakkında bilgiler

Karavan dönüşümünün nasıl yapılacağı, karavan yaparken kullanılacak malzemeler, karavan dönüştürme maliyetleri son derece merak edilen konuların başında geliyor. Ama bununla birlikte birçok insan da karavan hayatının nasıl sürdürülebilir hale gelebileceğini merak ediyor.

İşte karavan günlükleri kategorisini tam olarak bu ihtiyaca cevap verebilmek için hazırladım. Karavanda yaşamaya nasıl karar verdim, yaptığım işi karavanda yaşamaya uygun hale getirebilmek için ne gibi uğraşlar berdim, karavanda nasıl yemek yapıyorum, tuvalet ve duş ihtiyaçlarımızı nasıl karşılıyoruz, nerelerde konaklıyoruz, güvenlik için neler yapıyoruz, çamaşırlarımızı nasıl yıkıyoruz gibi günlük  karavan yaşamına dair konularda hazırladığım içerikleri sizlerle bu kategoride paylaşacağım.

Seyahatlerim hakkında

Türkiye’den başladım. Önce bisikletle Türkiye , İran, Hindistan, Tayland ve Malezya’yı kapsayan ve tam 10 ay süren bir Asya yaptım. Türkiye ‘de 1 ay, İran’da 3 ay, Hindistan’da 5 ay, Tayland’ta 1 ay İngilizce öğretmenliği yaparak kaldığım turum boyunca ülkelerin kültürleri ve yaşam hakkında detaylı bilgiler edinme fırsatı buldum ve kapsamlı gezi rehberleri hazırladım. Halen yakın ülkelere kısa seyahatler düzenlemeye çalışıyorum. Tüm bu seyahatlerim boyunca beni takip eden ve gezdiğim yerleri merak eden insanları bilgilendirmeye devam ediyorum.  Çok yakında uzun zamandır hayallerimden biri olan karavan seyahatime başlıyorum!

karavanlı türkler

Karavanlı Türkler ve Önerileri

Geçen hafta "Karavanla Gezen Türkler" yazısını yayınladığımda çok ilgi görmüştü. Ülkemizde bunları yapabilen insanlar olduğunu görmek birçok kişi için oldukça g...
Karavanla Gezen Türkler

Karavanla gezen insanların bizi kıskançlığa sürükleyen yaşamlarını anlatmaya karavanla gezen yabancılardan başlamıştım. Hep birlikte bu arkadaşların Instagram f...
Karavanda yaşayanlar

Karavanda yaşayanlar | Yabancı karavancılar

Herkese merhaba! Aslında bu hafta karavanda yaşarken veya karavanla seyahat ederken gelir elde etmek için neler yapmayı planladığımdan bahsedecektim. Geçen haft...