Karavan Yolculuğunda Alınması Gerekenler Nelerdir?

Karavan yolculukları, son derece eğlenceli ve sürprizlerle dolu seyahatler olsa da küçük bir alanda seyahat etme fikri özellikle yanınıza ne alacağınızı bilmiyorsanız bazen korkutucu olabiliyor. Eğer yanınıza doğru şeyleri alırsanız hem seyahatiniz daha konforlu hale gelir hem de bu küçük alanı en verimli bir şekilde kullanabilirsiniz. İşte bu yüzden daha önce onlarca kez karavanla seyahat deneyimini yaşamış biri olarak, kafanızdaki sorulara cevap vermek adına karavan yolculuğunda alınması gerekenler ile ilgili bazı ufak tüyolar paylaşacağım. Buyrun başlayalım!

Mevsime Uygun Kıyafetler

Karavanla yolculuğa çıkmadan önce valiz valiz eşya hazırlamak yerine sadece işinize yarayacak olanları almanız en idealidir. Çünkü karavan yolculuğu yaparken eşyalarınızı yerleştireceğiniz yer konusunda sıkıntı yaşamak istemezsiniz. Kıyafet konusunda basitçe mevsime ve seyahat amacınıza uygun seçeneklere odaklanmanız gerektiğini ifade edebilirim. Sadece özellikle yazın akşamları havanın serinleyebileceğini hesaba katarak yanınızda polar üst ve uzun eşofman altı bulundurmanızda fayda var.

Şunu iç rahatlığıyla söyleyebilirim ki, hem yazın hem de kışın yanıma aldığım kıyafetlerin yarısını anca giyiyorum. Hatta bazen heves edip beki fotoğraf çekilirim diye yanıma aldığım eşyaların çoğu da geldikleri gibi geri dönüyor. O yüzden kıyafet konusunda kendinize dürüst davranın ve boşu boşuna yer kalabalığı yapacak eşyaları almaktan kaçının derim.

Mutfak Eşyaları

Karavan yolculuğunda alınması gerekenler sıralamasında mutfak eşyalarının hesabını çok iyi yapmak önemli. Peki, karavanda kullanmak için ne tür mutfak eşyaları almalısınız? Kabaca tencere, tava, su ısıtma kabı ya da çaydanlık, çatal, kaşık ve bıçak, silikon saklama kapları, bambu tabaklar, çelik bardaklar, termos yanınızda olması gerekenler. Öte yandan eğer yemek pişirmek için karavanın kendi mobilyasına bağlı bir ocağınız yoksa pratik kamp ocaklarından tercih etmenizi tavsiye ederim. (Biz öyle yapıyoruz ve çok kullanışlı oluyor.) Hemen bu malzemeleri açıklayıp miktarları hakkında da bilgi veriyorum.

Neyden kaçar tane almak lazım?

Biz iki kişi seyahat ediyoruz ve yanımızda bir tava ile bir tencere bulunduruyoruz. Orta boyutlardaki bu malzemeler bizim işimizi fazlasıyla görüyor. Normalde en hafif ve uygun fiyatlı seçenekler alüminyum malzemeler olsa da kullanım kolaylığı açısından granit ürünler tercih ediyoruz. Eğer bulabilirseniz yanınıza normal bir tencere yerine 2,5 lt hacimli küçük düdüklü tencere alabilirsiniz. Düdüklü tencereler özellikle tekne ve karavan gibi küçük yerlerde yemek hazırlamak için çok kullanışlı oluyor.

Tabak, çatal, kaşık ve bardaklar için basit bir hesapla kişi sayısının iki katı kadar malzeme alıyoruz yanımıza. Bu sayede hem canımızın bulaşıkla uğraşmak istemediği zamanlarda bir sonraki öğünü geçirebiliyoruz hem de misafirimiz olduğunda zorluk çekmiyoruz.

Kırılmayan şeyleri sevelim

Karavan mutfağında bambu tabak, çelik bardak, silikon saklama kabı kullanmamızın sebebi ise çok basit: yolculuk esnasında kırılmıyor olmaları! Bazen risk alıp kahve yapma ekipmanlarımızı yanımızda taşıyorduk ama birkaç kere kırılma tehlikesi atlattıkları için artık Stanley’nin çelik kahve filtresini kullanıyoruz. Kısacası mutfak eşyalarınızı mümkün olduğunca minimal tutup kırılmayacak olanlardan seçin.

Kişisel Bakım ve Temizlik Ürünleri

Doğayla iç içe bir yolculuğa çıkmak demek kişisel bakımınızı göz ardı edeceğiniz anlamına gelmez. O yüzden yanınıza şampuan, sabun, hava durumuna göre güneş kremi, deodorant ve bunlara benzer kişisel temizlik ürünlerini almayı unutmamalısınız. Karavanda temizlik için ihtiyacınız olan diğer ürünler de tabii ki bulaşık deterjanı, bulaşık süngeri, yer ve tezgah temizliği için tercihen spreyli bir temizleyici ve toz bezleri olarak özetlenebilir.

Kişisel bakım ve temizlik için seçtiğiniz ürünlerin çevreye olan etkisini de lütfen unutmayın. Özellikle bulaşık deterjanı, sabun, şampuan gibi suya karışarak toprağa gitme ihtimali olan ürünlerin çevre dostu zararlı kimyasal içermeyen ürünlerden olmasına dikkat edin.

Yol Güvenliği Her Şeyden Önemli

Karavanla seyahat ederken motorlu bir aletle seyahat ettiğiniz için çeşitli yol güvenliği ekipmanlarını da yanınızda bulundurmanız gerekiyor. Lastiğinizin patlaması ya da kazaların gerçekleşmesi olasılığına karşılık mutlaka ilk yardım çantası, kriko, yedek lastik, lastik şişirme pompası, yangın söndürme tüpü gibi hayat kurtarıcı ekipmanları yanınızda bulundurun.

Tuvalet ve Duş Ürünleri

Karavanla seyahate çıkarken yanınıza tuvalet kağıdı almayı unutmayın tavsiyesi yapmanın çok gereksiz olduğunu düşünüyor olabilirsiniz ama tuvalet kağıdı en çok unutulan şeyler arasında. (Yani en azından ben ve benim tanıdığım insanlar en çok bunu unutuyoruz.) Eğer karavanda duş ve tuvaletiniz yoksa, her ihtimale karşı yanınızda pratik ürünler bulundurmayı tercih edebilirsiniz. Özellikle duş kabinleri, portatif tuvalet oturakları ve çeşitli duş pompaları bu gibi durumlarda hayat kurtarıcı olabilir.

Karavanda kullanabileceğiniz duş ve tuvalet ürünlerinin listesini buradan görebilirsiniz. Bu Hepsiburada işbirliği linkidir ve sizi mobil cihazlarda Hepsiburada uygulamasına; masaüstü cihazlarda ise doğrudan web sitesine götürür. Bu linkten alışveriş yaptığınızda benim gezilerime de ufak bir katkınız olmuş olur.

Aydınlatma Ekipmanları

Doğada gerçekleştireceğiniz tatilde ayın ışıltısıyla aydınlanmak romantik olabilir. Ancak bütün geceyi loş bir ışıkta geçirmek bir süre sonra sıkıcı olacaktır. Karavanın farlarını kullanarak aydınlanmanın hiç de mantıklı bir seçenek olmadığını düşündüğümüzde bir aydınlatma sistemini yanınıza almanız çok önemlidir. Özellikle karavanın önünde otururken kullanabileceğiniz bir askılı aydınlatma işinizi fazlasıyla görecektir. Ayrıca kamp alanlarında ya da doğada gece tuvalete gitmeniz gerektiğinde kullanmak için bir kafa lambası da çok işinize yarayacaktır. Karavan yolculuğunda alınması gerekenler arasında olan aydınlatma; en çok unutulan ama en değerli unsurlardan bir diğeri.

Dış Mekân Ürünleri

Karavanla da seyahat etseniz bir çadır kampına da çıksanız yanınızdan ayırmamanız gereken ekipmanlar arasında kesinlikle kamp sandalyesi ve masa bulunuyor. Doğayla iç içe üstelik oldukça konforlu bir şekilde zaman geçirmenizi kolaylaştıracak bu ürünleri kesinlikle unutmamalısınız.

Karavan için kullanışlı olabilecek ürünlerden Hepsiburada’da bir liste oluşturdum. Buraya tıklayarak listeye göz atabilirisiniz. Bu link de yukarıdaki link gibi bir işbirliği linkidir. Eğer alacağınız şeyleri bu linkten satın alırsanız benim yolculuklarıma da ufak bir katkınız olmuş olur.

Karavan yolculuğunda alınması gerekenler neler elimden geldiğince anlatmaya çalıştım. Ben bunlar dışında yanıma seyahat halindeyken de çalıştığım için laptop, çekim yapmak için kamera, kitap ve hamak gibi ürünler de alıyorum. Aklıma yeni şeyler geldikçe sizinle paylaşmaya devam edeceğim ama benim en önemli şeyler listem bu kadar.

Karavanla yola çıktıktan sonra keşke demek istemiyorsanız listenizi titizlikle hazırlayın ve ihtiyacınız olan şeyleri yanınıza aldığınızdan emin olun. Eğer unuttuklarınız varsa da canınızı sıkmayın, seyahatinizden mümkün olduğunca keyif alıp beklentilerinize cevap verecek bir deneyime kapı aralayın!

Eğer yazdığım yazılardan haftalık olarak haberdar olmak isterseniz yukarıdaki görsele tıklayarak haftalık bültene abone olabilirsiniz. Spam mail göndermem, size bir şey satmaya çalışmam, herhangi bir ücret ödemeniz gerekmez. Basitçe o hafta blogda yazılan yazılar otomatik olarak mail adresinize gönderilir. Mailler bazen spam klasörünüze düşebilir, bu durumda spam klasörünüze bakmanız gerekir. Abone olanları öpüyor, haftalık bültenlerde görüşmek üzere diyorum.

İlgini Çekebilir

Yorum Bırak

E-posta adresiniz kimseyle paylaşılmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlidir.